Cifrele sugerează că Lenovo ar trebui să renunțe la telefoane

de: Alexandru Puiu
17 02. 2017

Lenovo și-a diversificat semnificativ portofoliul de produse în ultimii ani, dar se pare că nu toate deciziile au fost unele inspirate.

Lenovo este un gigant de temut în domeniul tehnologic. Are deja câțiva ani de când este liderul absolut în piața de PC-uri și reușește să genereze sume semnificative de bani din multe alte domenii de activitate. Se pare însă că ambiția și investițiile din domeniul smartphone-urilor nu s-au reflectat în același nivel de succes.

La aproximativ 3 ani după ce a achziționat Motorola cu o sumă astronomică și a continuat să vândă concomitent și terminale cu brandul Lenovo, divizia de smartphone-uri a companiei a înregistrat pierderi de 112 milioane de dolari asociate unei scăderi a vânzărilor de 23 de procente. Aceasta este o veste foarte proastă pentru liderul de acum câțiva ani al pieței de mobile din China. A existat o lungă perioadă în care s-a aflat pe primul loc în cea mai importantă piață din Asia, dar Oppo, Huawei sau Vivo au surclasat-o de mult.

Revenind însă la ambiție, deși au existat câteva zvonuri legate de vânzarea din nou a Motorola, acele informații au fost desființate de liderii Lenovo. Se pare că gigantul speră în continuare să-și recupereze suma de aproximativ 3 miliarde de dolari plătită celor de la Google. ,,Mobilele ar trebuie să fie afacerea noastră principală alături de PC-uri.” CEO-ul Yang Yuanqing a afirmat că este optimist în privința redresării diviziei de smartphone-uri sub noul lider Gina Qiao. Primele semne de revigorare ar trebui să le vedem la MWC.

Nici veștile bune nu sunt foarte numeroase pentru Lenovo, dar într-o perioadă în care majoritea producătorilor de PC-uri se află pe minus, chinezii au înregistrat o creștere de 2% a vânzărilor. În total, vânzările de computere au fost de aproximativ 12,2 miliarde dolari, sistemele au fost însă livrate mai ales către companii. Utilizatorii casnici continuă să amâne realizarea de upgrade-uri la laptopuri și desktopuri.